Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

Text Widget

Diberdayakan oleh Blogger.

Kamis, 30 April 2015

Gua ni sejak balik IP memang kursus kemain banyak datang menyerang minta kiraorang stay sampai jam 4 5 petang. Agak penat dan menyebabkan banyak keje tertangguh. Antaranya? Blog lah...Memang tertinggal sampai lupa nak update pasal apa sebab memang ada yang perlu diupdatekan sebenarnya.

So gua hari ni baru habis kursus pergigian. Yup. Gua tak salah cakap. Sebagai bakal guru pada zaman moden ini kitaorang perlu melalui kursus pergigian supaya bila mengajar murid atau menjadi guru disekolah kitaorang boleh mendedahkan murid tentang penjagaan gigi dan guru boleh kesan masalah gigi atau mulut murid.

So apa yang kitaorang dapat dari kursus? Korang tau tak gigi budak yang masih ada gigi susu ada 20 batang gigi semuanya. Dan bila semua gigi kekal dh tumbuh, semuanya akan ada 45 batang gigi. Jadi cuba korang yang dah ada gigi kekal tu kira berapa semuanya gigi korang yang ada sekarang klau kurang maksudnya korang tu tak normal. Dah ke?

Sebenarnya gua sengaja je..Huhuuh Gigi kekal dewasa biasanya dan angka normalnya ialah 32 batang gigi. So kiralah semula yer. ehehehe

So esok pagi pula ada lagi ceramah lain. Pasal anti dadah. Hehehe Ingat jadi cikgu ni takat ajar ABC atau 123 ke? 

0 komentar:

Poskan Komentar

Copyright © Si Tracey | Powered by Blogger
Design by Duan Zhiyan | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com