Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

Text Widget

Diberdayakan oleh Blogger.

Kamis, 30 April 2015

Pengalaman pertama gua dalam bab-bab histeria ni semua bermula dekat hostel gua ni. Itu lah pertama kali gua face 2 face & dekat teramat sangat dengan benda yang merasuk kawan gua. Memang meremang bulu roma macam ada magnet siot! First time tu gua memang meremang sampai tengkuk tambaan lagi dengan senyuman kawan gua yang kena rasuk tu. Tapi masa nak pegang minah tu sebab benda tu nak bawa lari gua memang dah marah sampai macam nak tampar ahaha

So hari ni, ada lagi benda histeria tu happen. Tapi kali ni tak teruk sangat macam sebelum-belum ni. Lagipun kali ni yang ajaibnya, gua takda rasa meremang atau takut telebih-lebih. Syukur juga hari ni Allah bagi gua kekuatan lebih sikit nak tolong kawan susah. Kawan lain dah naik bulu roma, sempat lagi kasi tengok gua ahaha Apa lah ....

Gua ni sedar juga, kalau gua kena macam mana diorang nak rawat kan? Tapi pada gua, gua ada pegangan yang gua yakin mampu menyelamatkan gua iaitu Allah. Allah sebagai Tuhan gua, sebagai pelindung gua, & Allah sebagai penyelamat member gua yang kena kacau itu.

Masa ustaz tempat gua tu datang tadi nak tolong ubatkan memang gua rasa amazing. Betapa ayat-ayat Islam itu begitu berkuasa dengan izin Allah. Tiada apa yang perlu kita risaukan sekiranya Allah menjadi keutamaan kita sebenarnya. Gua rasa amazing, gua rasa tertarik & gua rasa nak mendalami ilmu Islam....

0 komentar:

Posting Komentar

Copyright © Si Tracey | Powered by Blogger
Design by Duan Zhiyan | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com